W naszej szkole od września 2019 r. do końca maja 2020 r. prowadzona była innowacja pedagogiczna "Insta.Ling - ucz się języków obcych skuteczniej", której głównym celem było podniesienie efektywności nauki języków obcych - języka angielskiego oraz języka niemieckiego poprzez wykorzystanie aplikacji Insta.Ling do szybkiej nauki słówek.
Uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich kompetencji kluczowych - językowych i informatycznych oraz zdobywania wiedzy i umiejętności w sposób łatwy i przyjazny.
Za udział w XIII Edycji Programu Insta.Ling dla Szkół nasza szkoła otrzymała Certyfikat Jakości Kształcenia Języka przyznawany w uznaniu skutecznego wykorzystania innowacyjnego systemu optymalizacji nauki słownictwa Insta.Ling. Obecnie oczekujemy na wyniki XIV Edycji, która obejmowała II półrocze.
W programie uczestniczyli uczniowie klas: 5b, 7, 8a i 8b, a w II półroczu również uczniowie klasy 4 pod opieką nauczycieli: M. Baran, M. Kycia i M. Spozowskiej – Wąsik. Podstawowym założeniem aplikacji Insta.Ling - dostępnej bezpłatnie online - było skłonienie uczniów do krótkiej, ale systematycznej codziennej pracy.Uczniowie utrwalali słówka z języka niemieckiego i języka angielskiego pracując online w domach na telefonach, tabletach lub komputerach ze słownictwem wprowadzanym przez nauczycieli do programu. Dzięki czemu w łatwy i przyjazny sposób, w formie quizu, przyswajali wyznaczony materiał leksykalny. Aplikacja pozwalała również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Program zbierał szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowywał poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie. Wgląd w raporty z postępów dzieci mieli zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Raporty obejmowały systematyczność pracy i stopień opanowania materiału. Uczniowie, którzy pracowali z programem, w znaczący sposób poprawili swoją znajomość słownictwa z języka angielskiego i języka niemieckiego. Dostęp do raportów pozwalał rodzicom włączyć się w motywowanie swoich dzieci do systematycznej pracy. Insta.Ling okazał się szczególnie pomocnym narzędziem zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów w okresie zdalnego nauczania.